A la passada classe de GTIC,
24/XI/2011, vam estar veient que era el Prezi i com s'utilitzava.
Prezi no
treballa amb diapositives sinó que tot esta en un pla general i es va saltant
d’una informació a una altra amb un zoom i en l'ordre que el creador ho
desitgi. També vam veure que era una eina online i que per tant, la pots
consultar des de qualsevol ordinador connectat a internet.
Primer vam fer un prezi que
treballes amb una metàfora i parléssim d'allò que volguéssim. El prezi que vaig
crear jo és el següent:
Entre
tots vam arribar a la conclusió de que prezi té les següent característiques:
•
No té diapositives, és com un llenç.
•
És online, per tant, podem accedir-hi des
de qualsevol ordinador.
•
No facilita el fet de poder canviar el
tipus de lletra i per això permet mantenir un estil en tot el document.
•
Facilita la creació de metàfores visuals.
•
Dificulta que l'orador llegeixi la
pantalla.
•
Potencia l'efecte zoom.
•
Dificulta la presa d'apunts.
•
Fomenta la transmissió d'informació a
través de les emocions.
•
No permet la incorporació de certs elements
multimèdia.
•
Complica el doble discurs en l'exposició.
Per
acabar, he volgut fer un altre que parla sobre com és pot treballar amb prezi,
és a dir, un petit tutorial sobre el que és prezi i com utilitzar-lo.
Per tant, podem veure que
prezi el podem utilitzar a nivell educatiu, per explicar algunes idees
utilitzant les emocions i les metàfores per arribar al nostre objectiu. Podem utilitzar
prezi, per cridar l'atenció al nostres alumnes sobre qualsevol aspecte que
vulguem ressaltar, i amb el fet que no fa falta utilitzar lletra sinó inserta
imatges, no limitem l'edat en que pot ser vist.
Però no
només el poden veure, també poden fer que col·laborin introduint alguna idea de
com podríem canviar algun aspecte o introduint diferents activitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada