A la darrera classe de COED, del 4/XI/11. Vam començar-la veient el següent vídeo sobre una entrevista que va fer el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a Guillermo Orozco.
Després de veure-la he trobat
que cal destacar alguns punts que ha dit.
-
Quan va aparèixer internet tothom va voler aprendre com s'utilitzava. Per un altre costat, quan hi va aparèixer la televisió i la imatge no tothom va voler saber com s'utilitzava ja que es pensaven que no hi havia res per aprendre.
- Però podem aprendre moltes coses sobre una imatge, no ens hem de quedar només amb allò que ens transmet, sinó veure les diferents informacions que ens volen donar.
- La relació que estableix un nen amb la comunicació digital o visual va relacionada amb l'escola i la família. És a dir, si el nen té poca comunicació a casa o a l'escola aquest veurà, és la televisió. Per tant, tot influeix amb el contacte que té una persona amb la comunicació digital o visual.
- Que a través de l'entreteniment ens arriben molts missatges i quan arribem a donar-nos compte de tots aquests missatges podem dir que som competents a nivell de comunicació digital o visual.
A
continuació vam veure uns quants anuncis i els vam analitzar.
- Galeries: el primer que apareix són uns nens dins d'una classe fosca i en silenci, de sobte comencen a esvarar-se i mostren la felicitat i l'alegria, ja que és l’hora de sortir de classe, imatges en tot moment acompanyades per la música que pretén transmetre millor el missatge i en càmera lenta per donar-li més importància.
- Golf: aquest anunci ens transmet la importància d'aquest cotxe i que amb ell series feliç per només tenir-ho. Ja que l'home d'aquest anunci és molt desgraciat però té un golf i és feliç. Amb el blanc i negre li dona importància al cotxe, i sumat amb la música clàssica li dona al cotxe un aire molt més elegant.
- Barbie (colònia): al començament de l'anunci podem observar com un nen li diu al seu gos que seran amics per sempre però quan passa la nena amb la colònia posada el nen abandona el seu gos. Aquest anunci juga pretén convèncer de la finalitat que té el producte.
- Seat: una família compra un monstre que creix amb l'amor que li
donen. Però arriba un moment que es fa tant gran que no hi cap al cotxe. Al
principi l'abandonen però com es veuen incapaços de deixar-ho sol troben la solució
de canviar-se de cotxe comprant un Seat, en el qual hi caben tots. Aquest
anunci juga amb els sentiments de la gent, ja que com que relacionen estimar
tant a la teva família amb comprar-te un Seat, perquè hi càpiga tot i
tots.
Més tard, a casa, hem vaig adonar que fins aleshores no m'havia adonat de tota la informació que pot transmetre un anunci publicitari si l'observes detalladament i tens com a referencia tots els aspectes que hem treballat anteriorment.
Per tant, després d'haver analitzat aquest quatre anuncis i de tenir presents alguns anuncis que ens recordem, vaig arribar a la conclusió que amb aquests es passa sobre tots els valor que treballem diàriament que haurien d'estar presents per aconseguir vendre el producte. Per tant, que la comunicació digital o visual es present en nosaltres sempre i que hem d'aprendre a llegir tots els missatges que aquesta ens dóna.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada